NAUDOJAMI METODAI

šalia pokalbio, stebėjimo, kitų metodikų naudoju šiuos metodus:

Theraplay / Terapinio  žaidimo elementų taikymas

Theraplay yra kūrybiška ir dinaminė terapinė priemonė, skirta vaikams ir jų šeimoms. Tai yra terapinė metodika, kuri sukurta siekiant skatinti vaiko emocinį ryšį, prisirišimą, savivertę, socialinį bendravimą ir bendradarbiavimą su šeimos nariais.

Teraplijoje terapeutas dirba su vaiku ir jo šeima per žaidimus, kūrybiškas užduotis ir fizinius pratimus, kurie yra specifiški ir pritaikyti individualiam vaiko poreikiui. Teraplay pagrindinis tikslas yra sukurti stiprų ir saugų emocinį ryšį tarp vaiko ir jo priežiūros asmenų.

Teraplay terapija grindžiama keturiais pagrindiniais principais:

  1. Prieraišumas: Skatinama saugi ir meili sąveika tarp vaiko ir jo priežiūros asmenų. Terapeutas padeda kurti stiprų prisirišimą ir pasitikėjimą tarp šeimos narių.
  2. Džiaugsmas: Skatinamas malonus ir džiuginantis bendravimas, kuris skatina teigiamus jausmus ir stiprina emocinį ryšį.
  3. Ryšys: Skatinamas sąveikos ir bendravimo tarp šeimos narių pagerinimas. Terapeutas padeda suformuoti ir sustiprinti ryšius, įtraukiant žaidimus ir veiklas.
  4. Korekcija: Skatinami pokyčiai ir naujos įgūdžių įsisavinimas. Terapeutas naudoja veiksmus, kurie padeda šeimai išmokti naujų būdų bendrauti ir spręsti problemas.

Teraplay terapija gali būti naudinga vaikams, kurie turi problemų su prieraišumu, elgesiu, tarpasmeniniu bendravimu ar traumomis. Tai taip pat gali būti naudinga šeimoms, kurios nori pagerinti ryšį ir bendravimą su vaiku. Teraplay terapijos rezultatai gali apimti didesnį saugumo jausmą, emocinį ryšį, pasitikėjimą ir bendradarbiavimą šeimoje.

TBRI: Trust based relational intervention (Pasitikėjimu grįsta santykių intervencija)

TBRI (Trust-Based Relational Intervention) yra terapinė ir auklėjimo metodika, sukurtas TCU Karys Center for Child Development specialistų, skirtas vaikams su traumomis ir sudėtingomis praeities patirtimis. Ši metodika remiasi žiniomis iš traumų terapijos, vaiko raidos ir priklausomybės sričių.

TBRI yra pagrįstas trijų pagrindinių principų:

  1. Įgalinimas  (Eng. „Empowering”), kuris padeda vaikui reguliuoti savo emocijas, mokytis atpažinti ir reguliuoti jausmus, siekiant išmokti tinkamų elgesio būdų.
  2. Ryšio užmezgimas (Eng. „Connecting”), kuris akcentuoja ryšio, pasitikėjimo ir emocinio prisirišimo kūrimąsi tarp vaiko ir suaugusiojo. Tai apima stebėjimo ir atspindėjimo praktiką, kuri padeda vaikui jaustis suprantamam ir palaikomam.
  3. Elgesio korekcija (Eng. „Correcting”), kuris padeda vaikui įgyti įgūdžių ir išmokti tinkamo elgesio. Tai apima aiškinimą, mokymą, nukreipimą ir palaikymą, siekiant teikti vaikui struktūrą ir padėti jam koreguoti elgesį.

TBRI metodika yra naudojama įvairiose aplinkose, įskaitant vaikų globos įstaigas, įvaikinimo procesą, specialiosios priežiūros reikalaujančių vaikų globą ir šeimos auklėjimą. Šis metodas pabrėžia saugią aplinką, empatiją, prižiūrą ir elgesio modeliavimą, siekiant padėti vaikams su traumomis įveikti praeities sunkumus ir plėtoti sveikus prisirišimo ir socialinius įgūdžius. Tačiau TBRI tinkama ir visiems vaikams bei jų tėvams .

Psichodinaminis piešinių interpretavimas 

Psichodinaminis piešinių interpretavimas yra psichodinaminės psichoterapijos dalis, kurią naudoja psichoterapeutai, norėdami išgryninti ir suprasti paciento psichinę būseną bei pasąmonės turinį per jo ar jos sukurtus piešinius ar bruožus. Tai metodas, kuris grindžiamas psichoanalitinėmis teorijomis ir gali padėti pacientui giliau suprasti ir atskleisti nematomus ar paslėptus emocijas, konfliktus, norus ar poreikius, kurie gali būti simboliškai išreiškiami piesiniuose.

Psichodinaminis piešinių interpretavimas apima psichoterapeuto pastebėjimų ir supratimo dalijimąsi su pacientu, nagrinėjant jo ar jos piesinius. Terapeutas gali išnagrinėti piešinių spalvas, formą, simbolius, temą, kontrastus ir kitus elementus, siekdamas atskleisti pasąmonės turinį, kuris gali būti susijęs su paciento asmeninėmis patirtimis, konfliktais arba potencialiai svarbiais psichologiniais veiksniais.

Paciento piešiniai yra laikomi svarbiais psichodinaminės terapijos šaltiniais, nes jie gali suteikti įžvalgų ir supratimo apie paciento emocinę ir psichinę būseną. Piešiniai gali būti vertinami kaip projekcijos, simboliai arba išraiška pasąmonės turinio, kuris gali būti sunkiau išreikštas žodžiais.

Psichodinaminis piešinių interpretavimas padeda pacientui giliau pažinti ir suprasti savo emocijas, konfliktus, poreikius ir pasąmonės veikimą. Tai gali padėti pacientui išgyventi įžvalgas, atrasti naujas suvokimo galimybes ir palaipsniui pakeisti ar perstruktūrizuoti savo mąstymo ir elgesio modelius.

Smėlio dėžės terapinis metodas

Smėlio dėžės terapinis metodas yra psichoterapinis įrankis, kuriame naudojama smėlio dėžė ir smėlio figūros kaip priemonė išreikšti, tyrinėti ir nagrinėti emocinius ir psichologinius procesus. Šis metodas dažniausiai naudojamas su vaikais, paaugliais ar suaugusiais, kad padėtų jiems išreikšti save, suprasti save ir pergyventi tam tikras patirtis ar iššūkius.

Terapeutas paprastai teikia pacientui smėlio dėžę, kurioje yra specialiai paruoštas smėlis ir įvairios smėlio figūros (pvz., žmonės, gyvūnai, pastatai ir kt.). Pacientas turi galimybę naudoti figūras, kurti scenas, jas pertvarkyti ar eksperimentuoti, atspindint savo mintis, jausmus, patirtis ar konfliktus.

Smėlio dėžės terapinis metodas leidžia pacientui išreikšti tai, kas gali būti sunku arba painu žodžiais išsakyti. Tai gali padėti išryškinti emocijas, suvokti santykius, išmokti naujus būdus sprendžiant problemas ar rasti emocinį išgyvenimą.

Terapeutas stebi paciento veiksmus ir sąveiką su smėlio figūromis, klauso jo ar jos pasakojimų apie sukurtas scenas ar pergyvenimus ir bendrauja su pacientu, siekdamas padėti jam atrasti naujas įžvalgas, įgyti supratimą ir ieškoti galimybių pokyčiams.

Smėlio dėžės terapinis metodas gali būti naudingas įvairioms psichologinėms problemoms, įskaitant traumas, nerimą, depresiją, elgesio sunkumus, savęs pažinimą ir t.t. Tai gali būti veiksmingas būdas padėti pacientui išreikšti save, kurti sąveiką su savo vidiniu pasauliu ir kurti galimybes tolesniam asmeniniam augimui ir gerovei.

Kaniterapijos elementų taikymas

Kaniterapija, taip pat žinoma kaip gyvūnų terapija, yra terapinė priemonė, kuri naudoja gyvūnus, kaip dalį terapijos proceso. Ši forma yra naudojama siekiant pagerinti fizinę, emocinę ir psichinę sveikatą bei gerovę pacientams, turintiems įvairias problemas arba sunkumus.

Kaniterapija gali būti naudinga vaikams ar suaugusiems, kurie turi fizinės arba psichinės sveikatos sutrikimų, įvairius iššūkius arba specifinius poreikius. Tinka žmonėms su autizmo spektru, ADHD, emocinėmis problemomis, fizinėmis ar motorikos sunkumais, posttrauminiu stresu, elgesio sunkumais ir kt.

Svarbu paminėti, kad kaniterapijos taikomi elementai su standartiniu pudeliu Deli nėra tikroji kaniterapija, kadangi neesame specialiai apmokyti taikyti šį metodą. 

Registruokis konsultacijai